יום רביעי, 18 בפברואר 2015

האם אפשר לבצע תיקון תריסים חשמליים לבד או שצריך טכנאי?

אין ספק שלתריסים החשמליים יש שפע של יתרונות מכריעים, והם הופכים את החיים שלנו לפשוטים יותר. עם זאת, בניגוד לתריסים רגילים ,כשיש תקלה בתריסים החשמליים, אתם עומדים בפני אתגר מסוים. יש לעתים תחושה שזו תקלה כ"כ מורכבת - עד כדי כך שחובה ליצור קשר עם טכנאי שיגיע ויבצע תיקון תריסים חשמליים. עם זאת, יש כמובן מקרים שבהם אתם דווקא תוכלו לתקן את התריס החשמלי - אם כי לא בכל מחיר. לכן, נפרט לכם על כמה תקלות נפוצות בתריסים חשמליים, ונסביר בכל מצב מה כדאי לעשות.
                     

על התקלות ודרכי הטיפול

  • מכשול שחוסם את התריס - לעתים, זהו מכשול פשוט שחוסם את התריס. במקרים כאלה, קל יחסית לבצע תיקון תריסים חשמליים אבל חובה לעשות זאת בצורה נכונה. זה מתחיל בכך שלא מנסים להרים את התריס שתקוע בשל המכשול. אז מה עושים? מוציאים בזהירות את המכשול, נותנים לתריס להמשיך לרדת כעת עד למטה ורואים הוא נסגר - ולאחר מכן מנסים לתת לו פקודה שיעלה כלפי מעלה. ברוב המקרים - זה כל מה שצריך!
  • נתק בתריס העליון - עוד תקלה נפוצה יחסית היא נתק בין התריס העליון לשאר התריסים, ובשל כך - התריסים כולם אינם יורדים, למרות שהבעיה איננה במנוע אלא בתריסים עצמם. במקרים כאלה אפשר לבצע תיקון תריסים חשמליים, אבל לא צריך לבצע תיקון במנגנון החשמלי אלא פשוט להחליף את התריסים עצמם וזה הכל!
  • קצר בהפעלת התריס - אם יש לכם קצר בכל פעם שבה אתם מנסים להזיז את התריסים החשמליים, יש להניח שהתריסים מתחככים אחד בשני, ויוצרים מתח חשמלי שמוביל לקצר בין חוטי החשמל של התריסים. כאן כבר חובה לקרוא לטכנאי מקצועי שיבצע תיקון תריסים חשמליים.


ומה עם תקלה במנוע?


יש מקרים שבהם התריס כלל לא מופעל ופשוט לא מגיב. במקרים הללו יש להניח שיש פשוט בעיה במנוע של התריס. גם כאן חובה לקרוא לטכנאי מקצועי שיבדוק את הבעיה - והוא יראה האם ניתן לתקן את המנוע, או שיש צורך ברכישת מנוע חדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה